Социални мрежи:
Какво трябва да знаем за 6.82?
24.09.2014, 16:25

Valve пусна дългоочакванaта версия 6.82 за Dota 2. На официалната им страница (http://www.dota2.com/rekindlingsoul/) могат да се видят всички промени в този наистина огромен patch. В тази статия съм се опитал да засегна тези, които намирам за по-важни и смятам, че ще имат по-сериозно влияние върху играта на публичната и професионалната сцена.

Промените в опита и златото - 6.82 променя разпределянето на "плячката" от убийството на всички единици като формулата за изчисление на опит и злато е тотално променена. Намалените начални стойности са компенсирани от по-големи награди при по-голяма разлика в нивата. По този начин от Valve са се опитали да дадат по-добра възможност на догонващите герои и отбори да се "върнат" в играта с едно или повече убийства. Как това ще промени играта - вече по-рядко ще виждате съпорт герои, които са с 5 и повече нива изоставащи от останалите. Догонващия отбор ще има по-добър стимул да противодейства. 6.81 направи събирането на злато по-бързо, а 6.82 продължава същата тенденция. Целта е ясна - повече баланс и още по-изявена динамика. За да бъде един електронен спорт интересен, той трябва да бъде динамичен. Колкото по-голяма е възможността за обрат, толкова повече зрителите ще бъдат запленени и няма да имат усещането, че гледат едностранни игри.


Промените в картата - за пръв път в историята на Dota се появява промяна, по-сериозна от "премахнахме това дърво". Входът за Roshan pit е обърнат в другата посока. Горната и долната линии са претърпели сериозни изменения, добавени са допълнителни пътеки, които са добре видими и през тях лесно преминава ward vision. Защо това е важно и какво ще промени - промяната при Roshan е ясна - от Valve са направили опит да премахнат т.нар. Dire advantage - позиционното предимство, което има отборът Dire при битките за Roshan.



Добавените пътеки от своя страна тотално изменят динамиката на линиите - вече е по-лесно да се забележат идващите противници, но пък и по-лесно може да се достигне до всяка една линия. Увеличената мобилност ,в комбинация с намалената цена на town portal scroll и рестартирането на Glyph of Fortification след събарянето на всяка кула, има за цел да направи играта по-ориентирана към убийства и по-малко към събаряне на сгради. В последните месеци все по-модерни станаха комбинациите от герои, които събарят противниковите сгради бързо. Това изостряше играта и стимулираше т.нар. "rat dota". С новите промени, които включват и намаляне на наградата за съборена кула, този стил няма да бъде вече толкова добре възнаграден. Изброените промени ще стимулират тактическата игра и ще наложат по-постоянно темпо на развитие. За сметка на 6.81, където често отборите разменяха кула за кула, тук стремежът за запазването им ще бъде определено по-голям. Възстановяването на Glyph-а след всяка съборена външна кула пък ще забави неминуемата загуба на повече от една външна сграда след неуспешна битка. Това също работи в полза на губещия отбор.



Промени в руните - добавянето на нова руна (осигуряваща малък бонус от опит и злато), както и това, че вече винаги се появяват 2 руни, които се сменят на всеки 2 минути, отново има за цел да работи за динамиката на играта. И ако преди придвижването за да се запази контрол над руната се случваше почти винаги, сега вече няма да има изключения. Промените по картата осигуряват по-лесен достъп до местата за руни и по този начин ще се получават повече, а и по-чести ротации на отборите по линиите. Целта на това е малко или много да се обезсмисли т.нар. "bottlecrowing" и да се стимулират играчите да обръщат повече внимание на самата игра, а не на куриера, чиито умения са сериозно осакатени в 6.82.


 

Промени по героите - голяма част от промените тук бяха съвсем очаквани - отслабване по един или друг начин на героите, които диктуваха "the metagame" - Faceless Void, Skywrath Mage, Death Prophet, Razor, Doom. За останалите герои, макар да не е видимо от пръв поглед, най-важната промяна е замяната на composite damage с pure, physical или magical - от Valve продължават да работят по изчистването на механиките в играта, стараейки се да разрешават всички конфликти, предизвикани от неясната или не толкова добре представената същност на някои умения в играта. Сред героите, които са получили сериозен buff си струва да се споменат Huskar, Juggernaut, Spirit Breaker, Lich, Warlock, Riki. С появата на Terrorblade в Captains Mode определено се очаква новият "metagame" да бъде интересен. Допълнителните "малки" промени по Lion, Lesrhac, Vengeful Spirit, Lina се очаква да ги направят доста по-атрактивни герои, които да заемат по-сериозно място в професионалните игри. Добавянето на Aghanim's Scepter и ново умени за Treant Protector също е сред значимите подобрения. Големите промени по Phantom Lancer и Bloodseeker пък имат за цел да променят тотално представата за тези герои, правейки ги подходящи за игра ако не в този, то поне в следващия patch.

 

Промени по предметите - добавянето на Crimson Guard, който е познат още от New Bloom patch е нещо, което определено си струва вниманието. Участието на Vanguard в предмета определено ще промени негативното отношение на професионалните играчи към Vanguard като избор за който и да е герой. Aghanim's Scepter за Sven, Treant Protector и Timbersaw ще върне тези три героя отново на върха. Butterfly вече има допълнително активно умение - Flitter, което осигурява 20% movement speed за цели 8 секунди. Mekansm вече ще струва 225 мана за активация (вместо 150), което ще промени малко изборът на герои, които да носят този предмет за отбора. Най-съществената промяна обаче е в Black King Bar - вече таймерът му е свързан с героя, а не с предмета. Вече няма да има смисъл от купуването на нов BKB за да се промени продължителността му отново на 10 секунди.


 

Има огромно количество промени в 6.82, които заслужават внимание. Това е просто кратък анализ на онази част от тях, които се набиват на очи. В идните месеци Dota 2 сцената ще се радва на много турнири, на които ще си проличи как и доколко 6.82 се е оказала добра и успешна версия. Не забравяйте да погледнете всички промени на http://www.dota2.com/rekindlingsoul/ и преди всичко да се забавлявате!

Споделяне:
Image Image Image Image
Категория: Dota 2
Image
администратор
Теми във форума:
0
Мнения във форума:
0
Брой новини:
1
Брой клипове:
0
Брой коментари:
0
Брой стриймове:
0
Коментари ( 0 )
© 2012-2017 - AFK TV / Gaming Entertainment

AFK TV запазва бисквитки на компютъра Ви. Използвайки сайта Вие се съгласявате с това.